Interaktyviai pateikiamas turinys įsimenamas net 70 proc. geriau

Paskutinius pusę metų „Terasky Baltic“ kartu su Google vykdė tiriamąjį projektą, skirtą švietimo sektoriui Lietuvoje. Nors pastaruoju metu švietimo sektorius Lietuvoje susiduria su sunkumais ir iššūkiais, tai nesutrukdė sėkmingai užbaigti projekto, kurio metu buvo vertinamas „Google for Education“ įrankių poveikis mokinių pasiekimams ir mokytojų darbui. Kitaip kalbant kartu su Google stengtasi modernizuoti bei skaitmenizuoti Lietuvos mokyklas bei technologijų pagalba spręsti vėluojančių vadovėlių trūkumą, mokslo darbų plagijavimo problemas bei taupyti mokytojų darbo laiką.

Projekte dalyvavusios Kauno Jėzuitų gimnazijos ir Vilniaus Antakalnio progimnazijos moksleiviai ir mokytojai buvo aprūpinti edukacijai skirtais „Chromebook“ kompiuteriais su „Chrome OS“ operacine sistema lietuvių kalba bei suteikta galimybė nemokamai naudotis edukacine programa „Google for Education“. Patirtimi su abiejų mokymosi įstaigų pedagogais dalinosi mokytojai iš Airijos, Švedijos bei Jungtinės Karalystės mokyklų, jau naudojantys „Google for Education“ ekosistemą. Projekte dalyvavo abiejų mokymosi įstaigų 2, 3, 5 ir 6 klasės.

„Didžiausią naudą suteikė „Google Classroom“, leidęs tvarkyti užduotis, bendrauti su mokiniais ir jų tėvais bei lengvai struktūruoti mokymo medžiagą. Dar mokytojams labai naudinga buvo plagijavimo tikrinimo funkcija. Ypatingai „Google Classroom“ įrankių naudą pajutome, kai atnaujinus Ugdymo programas nebuvo laiku išleisti vadovėliai“, – dalinasi įspūdžiais Kauno Jėzuitų gimnazijos pavaduotojas ugdymui, Pre-IB koordinatorius, Virgilijus Saulius.

Tomas Jankūnas, Vilniaus Antakalnio progimnazijos direktorius pabrėžė, jog „Google for Education“ padėjo spręsti šiuo metu itin opią mokytojų trūkumo bei dirbančių mokytojų laiko trūkumo problemą.

„Pedagogai gali kurti medžiagą vienoje klasėje, o vėliau panaudoti tą patį turinį kitose klasėse ar net kitais metais. Be to, „Google Classroom“ aplinkoje galima naudotis įvairiais papildomais mokymosi ištekliais ir programomis, tokiomis kaip „Kahoot“, „Google Arts & Culture“, „Gemini“, „Adobe Express“ ir kt. Šios priemonės padeda praturtinti pamokas, o mokytojams – sutaupyti laiko pamokų rengimui ir vedimui“, – sako T. Jankūnas.

Dar vienas privalumas – technologijos leidžia transliuoti pamokų turinį sergantiems ar dėl kitų priežasčių mokykloje negalintiems būti vaikams, taip padedant jiems neatsilikti nuo programos.

Išbandžiusios „Google for Education“ galimybes mokyklos stengsis jomis naudotis ir pasibaigus projektui.

„Ilguoju laikotarpiu mūsų mokykla nusprendė pereiti prie „Google Chrome“ operacinės sistemos, siekiant supaprastinti IT valdymą, užtikrinti saugias sąlygas mokiniams ir darbuotojams“, - sako T. Jankūnas.

Kaip informavo projekto vadovas, „TeraSky“ skaitmeninės transformacijos vadovas Paulius Valiulis, Lietuva – trečioji Europos šalis, kurioje „Google“ vykdė tokį mokykloms skirtą projektą.

„Google for Education“ leidžia optimaliai ir be didelių pastangų valdyti svarbiausias mokymosi proceso dalis: mokytojai gali greičiau ir paprasčiau organizuoti pamokas, dalį procesų, kaip užduočių tikrinimas, automatizuoti ir taupyti savo laiką. Kad pamokos būtų įdomesnės, galima pasitelkti įvairiausias mokymuisi skirtas programas. Tyrimais įrodyta, kad būtent interaktyviai pateikiamas turinys įsimenamas net 70 proc. geriau. Laimi visi“, – sako P. Valiulis.

Projekto metu buvo vertinamas „Google for Education“ įrankių poveikis mokinių pasiekimams ir mokytojų darbui. Projekto rezultatai bus paskelbti viešai, kad ir kitos Lietuvos mokyklos galėtų pasinaudoti patirtimi.

Nuotraukos:
TeraSky Baltic

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas