Ar empatiški mes esame?

Mano vardas Emilė, esu 8a klasės mokinė. Mane domina psichologija, todėl šiais metais pasirinkau atlikti projektinį darbą apie empatiją ir jos tipus bei  patyrinėti suaugusiųjų ir paauglių empatijos skirtumus ir panašumus. 

O kas yra empatija? Empatija apibrėžiama kaip gebėjimas suprasti kitų žmonių emocijas ir į jas reaguoti, tai yra pagrindinis tarpasmeninių ryšių pagrindas. Ji apima tiek pažintinę empatiją (gebėjimą suprasti kito žmogaus emocijas), tiek emocinę empatiją (gebėjimą ne tik suprasti, bet ir jausti kito žmogaus emocijas). Būti empatišku galima išmokti, o tokia savybė pravers ne vienoje situacijoje: sprendžiant konfliktus, formuojant santykius socialinei padėčiai ir galiausiai asmeniniai savijautai. 

Švietimo įstaigose empatija tampa lemiamu veiksniu puoselėjant teigiamus mokytojų ir mokinių santykius. O koks vis dėlto yra mūsų mokyklos, Vilniaus Antakalnio progimnazijos, mokinių ir mokytojų empatijos skirtumas? Norėdama tai išsiaiškinti,  sukūriau 10 klausimų anketą, kurią prašiau užpildyti 5-8 klasių mokinių bei mokytojų. Apklausą užpildė 50 mokinių ir 27 mokytojai. Gautus rezultatus apibendrinau ir padariau lyginamąją analizę apie mūsų mokyklos mokinių ir mokytojų empatijos lygį.

Apibendrinus tyrimą, galima teigti, kad mūsų mokyklos mokytojai yra empatiškesni ir tolerantiškesni nei mokiniai. Mokiniai bei patys mokytojai suaugusiuosius, t.y. mokytojus,  laiko labiau empatiškais nei mokinius.  Mokytojų atsakymai buvo pozityvesni, pavyzdžiui, jie teigia, kad nei mokytojų, nei mokinių tarpe nėra neempatiškų žmonių. Viena iš priežasčių, kodėl mokytojai labiau empatiški, galėtų būti jų gyvenimiška patirtis. Suaugę žmonės yra labiau patyrę, daugiau gyvenime matę, todėl gali lengviau suprasti ir užjausti kitus.

Empatija yra galinga priemonė, padedanti puoselėti prasmingus ryšius ir teigiamus santykius švietimo įstaigose. Pripažindamos ir atsižvelgdamos į mokytojų ir mokinių empatijos gebėjimų skirtumus, mokyklos gali siekti sukurti įtraukią, empatišką ir palankią mokymosi aplinką, skatinančią akademinę sėkmę ir asmeninį augimą

Autorius:
Emilė Dranseikaitė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas