Vilniaus Antakalnio progimnazija

Prasideda „Digi4Math“ projektos veiklos

Skaitmeninio matematinio ugdymo virsmas 

Švietimo erdvė nuolat kinta, reaguodama į naujausius technologinius ir pedagoginius pokyčius. Prof. dr. Valentina Dagienė iš Vilniaus universiteto kartu su Marika Parviainen iš Turku universiteto pristatė naują, ambicingą Lietuvos mokslo tarybos inicijuotą edukacinio proveržio tyrimą–projektą „DigiMaths4All“. Pagrindinis tyrimo tikslas – ištirti technologijomis grįsto mokymosi potencialą gerinant Lietuvos ketvirtų klasių mokinių matematikos įgūdžius visuose pasiekimų lygiuose.

Bus atliekamas išsamus tyrimas, kaip skaitmeninės priemonės ir kūrybiškos užduotys gali paveikti matematikos mokymosi procesą. Pagrindinis tyrimo objektas – skaitmeninių mokymosi aplinkų ir programinės įrangos efektyvumas. Bus siekiama suprasti, kaip virtualios realybės elementai, interaktyvios simuliacijos ir duomenų vizualizavimo įrankiai gali paversti sudėtingas matematikos sąvokas apčiuopiamomis ir lengviau suvokiamomis patirtimis. Projektas „DigiMaths4All“, finansuojamas Europos Sąjungos ir bendradarbiaujant su Lietuvos mokslo taryba bei Vilniaus universitetu. 

2025 m. rugpjūčio 20, 21 ir 29 d. įvyko pirmieji kontaktiniai ir nuotoliniai projekto susitikimai, kuriuos vedė projekto vadovės prof. dr. Valentina Dagienė iš Vilniaus universiteto ir Marika Parviainen iš Turku universiteto, Suomija. Šiais susitikimais Vilniuje su mokslininkais labai džiaugiasi mūsų progimnazijos ir Vilniaus „Sietuvos“, Barboros Radvilaitės progimnazijų mokytojai ir mokyklos vadovai. Per juos buvo pristatyta bendra projekto idėja, tikslai ir numatomos veiklos, o taip pat apmokyta naudotis skaitmenine sistema, skirta matematikos užduotims vaikams. El sistema, naudojama matematiniam ir informatikos ugdymui  vadinama „ViLLE“, sukurta Turku universiteto mokymosi analitikos mokslininkų grupės, pateikia mokiniams interaktyvias ir žaidybines užduotis, kartu suteikdama tiesioginį grįžtamąjį ryšį ir rekomendacijas. Šios užduotys yra įvairios, ypač didelis dėmesys skiriamas ne tik teisingam atsakymui, bet ir tam, kaip mokiniai supranta sprendimo kelią ir pateikia atsakymą (pateikiame vienos užduoties pavyzdį).

Planuojama ne mažiau kaip 16 pamokų, kurios bus vykdomos skaitmeninėje aplinkoje. Tikimasi, kad projekte iš viso dalyvaus apie 150 ketvirtokų mokytojų iš visos Lietuvos, o jų darbas vyks pagal nuoseklų 16 savaičių planą.

Vilniaus Antakalnio progimnazijoje dalyvaudama šiame projekte siekia ne tik rasti būdą pagerinti matematinį raštingumą, bet ir ryškus žingsnis į priekį, demonstruojantis mokyklos įsipareigojimą kurti inovatyvią, į ateitį orientuotą mokymosi aplinką. Tai strateginis žingsnis, atspindintis mokyklos pasiryžimą ne tik diegti naujoves savo programose, bet ir aktyviai bendrauti su mokslininkais. Šiame projekte dalyvaus visos ketvirtos klasės 2025-2026 mokslo metais. 

Tyrimo „DigiMatha4All“ esmė – suvienyti mokytojus, siekiančius tyrinėti ir pritaikyti skaitmenines priemones matematikos pamokose. Ši iniciatyva subūrė visą Lietuvą (žr. žemėlapį). Tyrimu siekiama tarptautinio ir nacionalinio poveikio, nes prie susitikimų ir mokymų nuotoliniu būdu prisijungia pedagogai ne tik iš visos Lietuvos, bet ir kitų Europos valstybių. 

„DigiMaths4All“ projektas atsirado iš gilaus supratimo, kad šiandienos mokiniai auga pasaulyje, kuriame technologijos yra neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis. Ši iniciatyva siekia sumažinti atotrūkį tarp tradicinių mokymo metodų ir šiuolaikinių mokinių poreikių. Projekto esmė yra pedagoginė transformacija, o ne tik techninis atnaujinimas. Pagrindinis tikslas yra sukurti lankstų, inovatyvų matematikos mokymo modelį, kuris galėtų būti taikomas ir kitose šalies mokyklose. Šio modelio pagrindas – aktyvus, įtraukiantis mokymasis, skatinantis mokinių kritinį mąstymą ir gebėjimą spręsti problemas.

Tyrimo uždaviniai yra aiškiai apibrėžti kokybiniu lygmeniu. Pirmiausia, bus siekiama sukurti ir išbandyti skaitmenizuotą matematikos mokymo metodiką, kuri būtų pritaikoma skirtingo amžiaus mokiniams ir skirtingų mokyklų kontekstuose. Antra, tyrimas orientuotas į mokytojų profesinį tobulėjimą, stiprinant jų skaitmeninį raštingumą ir didinant gebėjimą kūrybiškai integruoti technologijas į pamokas. Trečia, tikimasi, kad interaktyvių ir šiuolaikiškų priemonių naudojimas padidins mokinių susidomėjimą tiksliaisiais mokslais ir pagerins jų akademinius rezultatus. Galiausiai, „DigiMaths4All“ siekia tapti bendradarbiavimo platforma, kurioje Lietuvos ir Europos mokyklos dalinsis gerąja patirtimi.

„DigiMaths4All“ projektas yra orientuotas į ilgalaikį poveikį visai švietimo bendruomenei. Kaip projektas paveiks mokinius ir mokytojus?

Projekto poveikis mokiniams turėtų pasireikšti per jų didesnį įsitraukimą į mokymosi procesą ir geresnį matematikos supratimą. Naudodamiesi interaktyviomis priemonėmis, mokiniai galės geriau suvokti sudėtingas sąvokas, o tai, tikėtina, pagerins jų akademinius rezultatus ir padidins susidomėjimą tiksliaisiais mokslais.

Mokytojams „DigiMaths4All“ suteiks galimybę nuolat tobulinti savo profesinius įgūdžius ir tapti labiau pasitikinčiais, naudojant skaitmenines priemones. Tai sustiprins jų metodinę kompetenciją ir leis efektyviau pritaikyti naujausias technologijas pamokose.

Ateities perspektyvos ir plėtros galimybės. Svarbiausias ilgalaikis projekto rezultatas – sukurta ir išbandyta bendradarbiavimo metodika, kuri gali tapti pavyzdžiu ir kitoms švietimo iniciatyvoms. Tikimasi, kad projekto metu sukurtos mokymo priemonės ir metodinė medžiaga bus integruota į bendrąją švietimo sistemą, o sukurtas Vilniaus mokyklų tinklas taps nuolatine platforma, generuojančia švietimo inovacijas. „DigiMaths4All“ demonstruoja, kad bendradarbiavimas, pasitelkiant modernias priemones, gali tapti esminiu veiksniu, skatinančiu švietimo sistemos tobulėjimą visoje šalyje.

Nuotraukos:
Agnė Motiejūnė, Jūratė Valatkevičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas